Ce este? Ce reprezintă?
Tot soiul de rețele care înlesnesc comunicarea sau reușesc
să ne izoleze total.
Dacă omul contemporan suferă de ceva atunci el suferă de singurătate. O singurătate ciudată. Un soi de singuri împreuna cu încă câteva milioane de oameni.
Social media este locul pe unde am navigat astăzi. De ce?
Probabil pentru că așa găsesc informație proaspătă și interesată și mai ales
pentru că, social media, este singurul loc unde eu sunt provocată să discern
între adevăr și minciună. Aici nimeni nu-mi spune ce și cum să consider că este
adevărat sau fals.
Este un loc al luptelor de idei, al confruntărilor de
situații, așa cum este și viața, nimic prestabilit, totul în desfășurare.
Tot în social media raportându-mă la propriile nevoi și
curiozități (asta ține de educația căpătată în familie sau în școală) mi-am
aruncat ochii peste câteva articole/interviuri ale unor artiști plastici, apoi
m-am uitat la o serie de tablouri ale unor pictori consacrați în istoria și
mentalul colectiv al acestei comunități, mutate mai nou în social media.
M-a frapat un
fragment, o afirmație ce aparține unui pictor contemporan care încearcă să
explice, prin viziunea lui, ce înseamnă pictura modernă.
Adrian Ghenie , probabil cel mai bine vândut artist plastic român al momentului face următoarea afirmație: "Nu cred în figurativ. De îndată ce începe să imite, să descrie ceva, atunci un tablou este mort. Acesta este momentul când ucizi pictura.″
Și pentru că viața noastră, anturajul nostru, totul, este
la scară globală și musai în social media, astăzi vă voi provoca.
Vreau să știu cum interpretați, ce simțiți când vizualizați
tablourile pe care le-am expus mai jos.
Sunt tablouri ce reprezintă diverse școli de pictură,
zugrăvesc momente istorice diferite și reprezintă o parte din eu-l nostru
creativ și de expresie artistică. Tablourile vorbesc de români și România lor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu