marți, 31 martie 2015

Ganduri

Luni si marti au fost doua zile speciale.
Am plecat din Bucuresti spre Deva. Calatoria a fost usoara. Desi nu am mers tot drumul pe autostrada (portiunea  de autostrada Pitesti-Sibiu nu s-a construit inca :(   :)  ), aveam senzatia  ca Romania s-a transformat. ..... da, intradevar,......in ce masura?
Am ajuns "acasa" , nu vizitasem orasul de ceva vreme. Am cautat vechi prietene, am privit oamenii indelung....vroiam sa recunosc cat mai multe persoane......si ceva parca nu era asa cum trebuie.
Am gasit o lume scindata. Marea majoritate traiesc cu mirajul faptului ca si-au "aranjat" in casa. Unii, foarte putini ca procentaj din populatia orasului si-au creat o lume de lux (lux exorbitant dar nevandabil, fara o valoare reala in piata pentru ca nimeni nu ar plati banii cheltuiti pentru achizitionarea/construirea vreunui acaret, scos la mezat).
Deci ce lipsea "tarii mele"?
Nu stiam.
Apoi mi-am dorit sa cumpar cateva cadouri pentru prietenele mele. Surpriza......nu am gasit ceea ce in orice magazin mai rasarit, dintrun oras mai mare, as fi gasit.
Si totusi de ce? In urma cu 7 - 8 ani as fi gasit atatea lucruri..... Ce am gasit insa: magazine second hand, multe asemenea magazine. Orasul meu s-a transformat, oamenii sunt posomorati, prafuiti si plafonati.
De ce?
Poate pentru ca nu mai sunt fabrici,  poate pentru ca nu mai sunt firme de inchis pentru a se vinde pe nimic, poate pentru ca autostrada s-a construit deja si cine a facut un ban cu ocazia constririi acesteia....gata la facut si s-au cheltuit, poate  pentru ca ....  nici nu mai conteaza.
Mi-am amintit de Fabrica de Matase, oare mai exista?
Nimeni, absolut nimeni nu s-a gandit in acesti 25 de ani de libertate sa invete oamenii sa ceara locuri de munca, investitii in industrie....etc. Si oamenii, aia multi, saraci si tristi si-au folosit corect puterea votului?
Ce parere aveti: Lucian Ionescu, Carmen Gergely, Ianos Ionel, Lidunka Vratislav, Ortenzia Bulzan, Obrejan Bogdan Manuel, Selaru Dorina Virginia Vochitoiu Livia Botici

Niciun comentariu:

Kybalion

                                                                                                                                            ...